به تازگی گفته شده است که محتوا در طراحی سایت شما پادشاه است که در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو می آید، اما اخیرا با آخرین گواهینامه های کیفیت Google تغییر کرده است. این دستورالعمل ها به طور مستقیم بر روی جستجوگرها تاثیر نمی گذارد، اما آنها تاثیر غیر مستقیم دارند و بنابراین نباید نادیده گرفته شوند.
این عنصر کلیدی است که باید در ذهن داشته باشید، زیرا گوگل همیشه به دنبال صفحات طراحی سایتی است که به یک سوال پاسخ می دهند یا مشکل را حل می کنند. به عبارت دیگر صفحات طراحی سایت هدف دارند و آنها آن را انجام می دهند. مشکل گوگل این است که برای یک الگوریتم کامپیوتری دشوار است که بگوییم یک صفحه با هدفش سازگار است. از این رو آنها از ارزیابی کنندگان انسانی برای بررسی صفحات طراحی سایت استفاده می کنند و از این داده ها به منظور "خودکار" کردن صفحات طراحی سایت به احتمال زیاد برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند.